keskiviikko 5. elokuuta 2015

Lontoo-Helsinki-Lontoo-Helsinki-Shanghai

Terkkuja Kiinan kuumuudesta!

Tosiaan tuossa ennen juhannusta saavuin Suomeen ja kolme viikkoa ehdin siellä pyöriä. Tuli aika hyvin nähtyä ihmisiä ja reissattua sinne sun tänne, jäi tosi hyvä fiilis Suomen keikasta. Kuvia on puhelin täynnä, tahtoisin niitä tänne päivitellä mutta pienten teknisten ongelmien vuoksi en tällä hetkellä saa puhelimesta kuvia ulos. Anyways Suomi oli ihan tosi jees! Kuitenkin siinä kohtaa kun hyppäsin takaisin Lontoon koneeseen niin sai hetken itteään tsempata. Etenkin nyt kun seuraava Suomen loma ei ole vielä tiedossa niin tuntui jotenkin tosi pahalta lähteä, kun ei tiedä koska taas näkee kaikkia. Tahtoisin kovasti tulla talvella kahteen kertaan käymään Suomessa, joulukuun alkupuolella ja sitten esim helmikuussa, mutta kun rahaa ei tällä hetkellä ole niin en ole päässyt lentoja varaamaan. Kuitenkin tarkoituksena olis tulla kahteen kertaan käymään.

Suomessa tietty oli pikkuveljen rippijuhlat <3

Heinäkuun alkupuolella lähdin sitten takaisin Englantiin. Muutin uuteen kämppään (mikä muuten stressas mua tosi paljon ennen Suomeen tuloa, koska silloinhan pakkasin koko omaisuuteni kasaan). Nyt kuitenkin kun saavuin takasin Englantiin niin koko omaisuus odotti kauniisti matkalaukussa (ja repussa ja kahdessa muussa kassissa), siirsin ne vain uuteen osoitteeseen ja uudet seikkailut pääsi alkamaan. Nykyään asun siis ihan Lontoossa, en tietenkään keskustassa vaan sellaisen puolen tunnin junamatkan päässä. Alue kuitenkin kuuluu Lontooseen niin julkisilla on tosi helppo liikkua, junia kulkee vartin välein ja busseja 8 minuutin välein. En enää jaksa edes tarkistaa aikatauluja, kävelen vaan juna-asemalla tai bussipysäkille eikä kauaa tarvitse odotella. Tykkään mun uudesta kämpästä (ja kämppiksestä) aivan suunnattomasti. Sisustettiin yhdessä mun makkaria, käytiin ikeassa kahteen kertaan, ostettiin meille oikein huonekasveja useampi kappale ja asetuin aloilleni. Kun mun huone oli valmis, niin kämppis vaan totes että pitäisköhän tää huone maalata. Ei muuta kun maalikaupoille, kaikki uudet hyllyt pois seiniltä, huone tyhjäksi ja maalaushommiin. Olin siis luvannut maalata tämän itekseni, mutta yllättäen maalausapua ilmestyikin paikalle ja kolmistaan maalailtiin mun huone. Ennen se oli semmonen marjapuuron värinen, nyt väriltään white apple (eli valkonen missä on vihreä vivahdus). Pari yötä nukuin sohvalla että saatiin maalausurakka valmiiksi ja sitten ei muuta kun huonekalujen kantoon. Ite siellä sitten kannoin sängyt ja hyllyt paikoilleen, kun en jaksanut odottaa että kämppis tulee auttamaan. Noh, nyt on kuitenkin uusi kämppä kunnossa!

Ikeareissu nro 1

Kun sain remontit kuntoon niin tajusinkin että pari päivää enää niin olisi Kiinaan lähtö! Viisumin hankkiminen oli yhtä hampaiden kiristystä, kun minulle sanottiin että ihan 50-50 mahdollisuudet että saanko viisumin. Viikko pari siinä meni vähän jännittäessä kun ei yhtään tiennyt pääseekö reissuun vai ei. Onneksi kuitenkin viisumi tuli ja reissuun pääsi. Viisumijuttujen lisäksi en ehtinyt juuri ollenkaan miettimään tätä reissua. Tietty alkuun kun tästä oli puhetta niin tuli mietittyä ja googlailtua ja kuultua muiden reissukuulumisia. Sitten kuitenkin oma elämä ja kiireet iski päälle niin asia vain jäi. Vielä samana päivänä kun Lontoosta lähdin Shanghaita kohti oli sellainen tunne että enhän minä ole mihinkään menossa, ihan vaan koska sitä ei ollut ehtinyt miettiä tarpeeksi.

Lensin sitten Lontoosta Helsinkiin, Helsingissä oli sellainen 17 tunnin vaihto (onneksi oli maailman paras seura ja majapaikka Kalliossa <3) ja sieltä sitten matka jatkui kohti Shanghaita. Lento Helsingistä kesti sen 9 tuntia ja lensi yön yli, mutta enpä minä saanut siinä koneessa nukuttua kuin puoli tuntia. Laskeuduin Shanghain Pudongin lentokentälle ja kaikki lentokenttätarkastukset meni paremmin ja nopeammin kun ajattelin. Laukkua sai hetken venailla ja sitten pääsinkin kentän viileydestä Shanghain kuumuuteen. Sanna tuli minut kentältä hakemaan ja kaoottisen liikenteen seassa ajeltiin tähän "kotiin". Ensimmäiset pari päivää tuli oltua Sannan ja Pekan seurassa, kunnes maanantaiaamuna he suuntasivat kohti Suomea ja jättivät minut tänne oman onneni nojaan. (Kyllähän minulle sellainen opastus annettiin että eipä tässä mitään hätää minkään suhteen ole :) ).

Teknologia vähän kiukuttelee, tällä hetkellä en pääse skypeen enkä whatsappiin, että jos haluaa ottaa yhteyttä niin facebook-viestit tulee kyllä perille. Kuvia on jo ensimmäisen viikon (!!) aikana otettu hurjasti, jonkun verran olen jo facebookkiin niitä päivitellyt. Puhelin ei siis suostu siirtämään tietokoneelle kuvia, niin ne jää nyt sinne odottamaan että viimeistään sitten kun täältä kotiudun niin päivittelen niitä.

Ehkä mun lempparikuva tähän mennessä

Tähän loppuun vielä voisin laittaa tämmöisen linkin mihin törmäsin eilen. 24 things only people who live far from their parents understand:  http://www.buzzfeed.com/alexalvarez/miss-you?bffb&utm_term=4ldqpgp#.gmAAEelV1